۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵

پور رمضان:

کشت قلمه توت در نهالستان های توت کشور 65 درصد افزایش یافت

کشت قلمه توت در نهالستان های توت کشور 65 درصد افزایش یافت

رشت – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران از افزایش 65 درصدی کشت قلمه توت در نهالستان های توت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزام پور رمضان ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: با هدف تامین برگ توت مورد نیاز برای پرورش کرم ابریشم کاشت یک میلیون قلمه برای تولید نهال توت در کشور آغاز شده است.

وی همچنین با اعلام اینکه کرم ابریشم از حشرات بسيار سودمنداست، اظهارداشت: در استانهاي گيلان، گلستان، مازندران، خراسان و غیره کشاورزان به امر نوغانداری مبادرت می ورزند.

مدیر عامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران گفت: گرايش و پايبندي نسبي اقتصادي در كشورهايي همچون ايران به كشاورزي موجب شده تا بخش قابل توجهي از جمعيت به دلیل تمركز فعاليت هاي زراعي و كشاورزي در روستاها ساكن باشند.

وی افزود: فصلي و سنتي بودن فعاليت هاي كشاورزي، عدم بهره گيري از سيستم هاي مناسب در كار، هزينه هاي بالاي توليد و درآمد ناكافي كشاورزان و غیره همراه با محدود كردن نيروي كار فعال روستا در فصولي از سال، كشاورزي را با مشكلاتي روبرو ساخته كه از جمله آنها مي توان از چالشي به نام مهاجرت روستائيان به شهرها و ركود كشاورزي ياد كرد.

 پور رمضان اظهارداشت: ترديدي نيست رويكرد منطقي و برنامه ريزي شده به فعاليت هاي جانبي كشاورزي اعم از صنايع تبديلي و دستي با افزايش سطح اشتغال و ايجاد درآمد مي تواند ضمن حفظ بافت روستایي به احيا و توسعه آن كمك شاياني كرده و روستا نشيني را اقتصادي تر کند.

وی گفت: نوغانداري يا پرورش كرم ابريشم از فعاليت هاي قديمي و جانبي بخش كشاورزي است كه در كنار ساير فعاليت هاي  اصلي كشاورزي هر منطقه به توليد پيله ابريشمي به عنوان يك محصول با ارزش جهاني مبادرت مي کند.

مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران یادآورشد: اين حرفه پايه توليد فرآورده هاي متنوع ابريشمي از قبيل روسري، شال، البسه محلي، چادر شب و غیره بوده و از فعاليت هايی است كه با ايجاد انگيزه اقتصادي، بخش قابل توجهي از نيروي كار فعال و راكد روستائيان مي توانند به آساني به آن مبادرت ورزند و بدينوسيله در آمد خوبي همراه با ارزش افزوده مناسب عايد خانوار روستايي شود.

کد خبر 2029275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha